Innovatief onderzoek voor al je medewerkers

Medewerkers zijn de sleutel tot succes.

Lees de ervaringen van onze klanten

Vredestein 

Fresh Lines gaat een stap verder in haar klantanalyse waardoor wij optimaal in kunnen spelen op de vraag van de klant! – Ruud Hilgeholt – Business Development Manager Nederland

Voor Vredestein heeft Fresh Lines tweemaal het klantonderzoek uitgevoerd onder klanten van Vredestein. Deze klanten, actief als tussenpartijen tussen Vredestein en de consument is gevraagd naar de tevredenheid, maar bovenal de redenen waarom men Vredestein banden inkoopt. Door dit onderzoek krijgt Vredestein grip op de koopoverwegingen van deze tussenpartijen, alsmede een beeld in hoeverre het verhogen van tevredenheid loont op de afnamegrootte door klanten.

Vredestein is door het onderzoek van Fresh Lines in staat actief in te spelen op de koopoverwegingen van klanten alsmede het verhogen van de klanttevredenheid. Door deze combinatie van grip en inzicht kan Vredestein de afnamegrootte en daarmee het commerciële succes uit deze klanten vergroten door klanten sterker en langer aan zich te binden.

Payroll Select

De onderzoeken van Fresh Lines onder onze klanten en medewerkers geven ons ieder jaar input voor verdere verbeteringen in onze dienstverlening. Hierdoor leren wij ieder jaar bij en zijn in staat als organisatie verder te groeien. – Monique Ramondt – Commercieel directeur  

Sinds 2013 voert Fresh Lines jaarlijks het externe medewerkeronderzoek (medewerkers op de payroll) alsmede het klantonderzoek uit voor Payroll Select.

Door de combinatie van het meten van klant- alsmede medewerkertevredenheid is Payroll Select in staat gesteld jaarlijks haar eigen dienstverlening verder te blijven verbeteren, om zo groei te realiseren. Door de resultaten van medewerkers en klanten te combineren krijgt Payroll Select grip op de uitwerkingen van haar eigen dienstverlening. Door het verhogen van de medewerkertevredenheid worden klanten vanzelfsprekend ook tevredener. Dit zorgt voor een langdurige klantrelatie, wat uiteindelijk commercieel succes oplevert voor Payroll Select. Ook stelt het Payroll Select in staat om toekomstige klanten te overtuigen met Payroll Select in zee te gaan, gezien medewerkers de samenwerking waarderen.

Het onderzoeken van klanten en medewerkers is nog relatief nieuw. Desondanks zijn er de afgelopen jaren grote stappen gezet. De mate van tevredenheid beïnvloedt immers het gedragspatroon enorm. Het meten van deze invloed is echter nog vrij onbekend.

Fresh Lines is van mening dat een onderzoek altijd begrijpelijk en pragmatisch dient te zijn. Transparantie rondom het onderzoek en de resultaten zorgt ervoor dat iedereen (klanten & medewerkers) betrokken raakt bij het uiteindelijke doel: het verbeteren van de relatie tussen uw organisatie en klanten/medewerkers.

Onze oplossing: geen ellenlange vragenlijsten per mail, maar korte en bondige enquêtes en interviews voor persoonlijke aandacht en diepgang.

Residentie Orkest

Fresh Lines was er altijd als je ze nodig had, helpt je als organisatie om pro-actief te blijven en loodst je soepel door het hele proces van het medewerkeronderzoek. Fresh Lines weet als geen ander wat er werkelijk leeft binnen ons orkest en weet daardoor de juiste verbeterpunten naar voren te halen – Jacqueline La Rooy – HRM Manager

Fresh Lines werkt voor een aantal orkesten binnen Nederland. Onder de Nederlandse orkesten zijn de afgelopen jaren stevige bezuinigingen doorgevoerd. Dat heeft zijn weerslag gehad op het personeel. Uiteindelijk moet er binnen alle orkesten meer taken worden volbracht, met minder mensen. Hierdoor staat de medewerkertevredenheid binnen deze sector extra onder druk. Fresh Lines heeft speciaal voor Nederlandse orkesten het MTO Nederlandse Orkesten ontwikkeld. Dit is een medewerkeronderzoek speciaal gericht op orkesten. Thema’s als artistiek beleid en bijvoorbeeld de planning voor producties zijn onderwerpen binnen dit onderzoek was specifiek op musici van toepassing zijn.

Het Residentie Orkest heeft dankzij dit onderzoek een eerste stap kunnen zetten in het professionaliseren van het orkest in deze nieuwe tijd. Zij zijn zeer enthousiast na het onderzoek aan de slag gegaan om de aanbevelingen vanuit Fresh Lines in de praktijk te brengen. Vanaf 2018 zullen zich naast het Residentie Orkest een groot aantal orkesten aansluiten in een landelijk traject van het MTO Nederlandse Orkesten van Fresh Lines.

Wil je meer weten?

Neem contact met ons op

Bel +31 (0)53 785 06 44  

Stuur ons een mail