Klantonderzoek
In de totstandkoming van groei en succes van uw organisatie speelt klanttevredenheid onder klanten en stakeholders een grote rol. Een hoge klanttevredenheid stimuleert meer dan eens de loyaliteit van uw klant. U kunt hierbij denken aan de afnamegrootte of de mate waarin men zichzelf voor de toekomst klant acht. Een klantonderzoek van Fresh Lines doet echter meer. Klantrelaties zijn niet enkel gebaseerd op klanttevredenheid (emotie), maar ook op rationele overwegingen, zoals bijvoorbeeld prijs, product en plek van aanbod. Fresh Lines brengt niet alleen de tevredenheid van uw klanten in kaart, maar onderzoekt ook in welke mate uw klanten een rationele relatie aangaan met uw organisatie. Zo weet u direct na het inzien van de onderzoeksresultaten op welke onderwerpen u het meest de klantrelatie kunt aanhalen voor meer groei en rendement.
Waardoor ontstaat klanttevredenheid?
Een hoge klanttevredenheid ontstaat bij het overtreffen van de verwachtingen van uw klant of stakeholder omtrent uw dienstverlening. Een lage klanttevredenheid ontstaat wanneer uw organisatie niet aan het verwachtingspatroon van de klant voldoet.
Per klant kan het verschillen wat zijn of haar tevredenheid maakt. Waar bij de ene klant de accountmanager heel belangrijk is, kan het bij een andere klant de productkwaliteit van doorslaggevend belang zijn. Daarom onderzoekt Fresh Lines de prioriteiten van uw klanten in de door ons ontworpen prioriteitenlijst. Hiermee ziet u direct wat er in de ogen van de klant dient te worden verbeterd, wilt u echt stappen maken in het verhogen van de algehele tevredenheid onder alle klanten.
Wat doet Fresh Lines anders dan andere onderzoek
Waar Fresh Lines zich sterk in onderscheidt, is dat het onderzoek een grote focus legt op de onderliggende redenen van de klantrelatie. Fresh Lines geeft u letterlijk antwoord op de volgende vragen:
- Waarom nemen klanten bij mij af?
- Heeft mijn klant ervoor gekozen om ook bij concurrenten af te nemen?
- Zo ja, waarom?
- Heb ik invloed op deze keuzes?
Zodoende onderscheidt het onderzoek van Fresh Lines zich daadwerkelijk in pragmatisme. U kunt direct met de resultaten aan de slag en het rendement van uw klantrelaties verhogen! Tevens is het onderzoek niet anoniem en ontvangt u per klant ingevulde resultaten. Zo kunnen uw accountmanagers direct met de resultaten op klantniveau aan de slag.